DUYURULAR


ANKARA REKLAMCILAR DERNEĞİ YENİ YÖNETİMİNİ SEÇTİ


Ankara Reklamcılar Derneği, 14 Mayıs 2016 tarihindeki Olağanüstü Genel Kurul’da yapılan seçimle yeni yönetimini belirledi. Yönetime aday iki listenin yarıştığı seçimde ipi, önceki dönemde de başkan olan Fatih Cebeci’nin listesi göğüsledi. Listede Art Tanıtım’ı temsilen Fatih Cebeci’nin yanı sıra YönAdam Marka İletişim’den Bora Hızal, SVStudios’tan Amaç Ukav, OOT’den Özer Öner ve Kaf Creative’den Aziz Yayla yer alıyordu.

Son yılların en geniş katılımına sahne olan genel kurulda başkan seçilen Cebeci, önümüzdeki dönem projelerinin reklamcılık sektörünün günümüz gerçekleri ve gelecek fırsatları ekseninde geliştirildiğini ifade etti. 28. yılını kutlayan ARD’nin, Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı ile sürdürdüğü iş birliği sayesinde sektör geneline yayılmış bir temsil gücüne ulaştığını söyleyen Cebeci, ekibiyle birlikte bu gücün etkisini daha da pekiştireceklerini belirtti. Kristal Elma ve Kırmızı gibi reklam sektörünün fenomen yarışmalarında gerek jüri desteği gerekse üyelerinin elde ettiği başarılar ile ARD’nin sektörel saygınlığının her geçen gün arttığına değinen Cebeci, mesleki ve sektörel iş birliklerinin ara vermeden süreceğini açıkladı.


Değişmeyen tek şey “fikir”

Yeni iletişim teknolojileri ve olanakları ile reklamcılık sektöründeki gündemin sürekli değiştiğini, ancak sektörde değişmeyecek tek gerçeğin ‘pazarlama iletişim fikri’ olduğunu söyleyen Fatih Cebeci, özellikle reklamcı, reklam veren ve medya üçgeninde sağlanacak bilgilendirici ve etkileşimli iletişim platformlarının sektörel ivmelenmeyi daha da artıracağını ifade etti. Ayrıca, ARD’nin, sektörün tüm paydaşları açısından stratejik bir kesişim noktası olmasını amaçladıklarını, bu nedenle önümüzdeki dönem projelerinde eğitim ve iş geliştirme odaklı projelere ağırlık vereceklerini de ekledi. Online eğitim programları, kamu kurum ve kuruluşlarına yönelik iletişim eğitimleri, Cebeci’nin seçim öncesi yaptığı sunumda yer alıyordu. Bunların yanı sıra Ankara Marka Festivali’ne ARD desteğinin artarak devam edeceği ve UniAd’s (Üniversiteler arası reklamcılık yarışması) in tüm üniversitelere açılarak ulusal olarak sürdürüleceği bilgisi yine başkan Fatih Cebeci tarafından aktarıldı.

Sosyal medya ve konvansiyonel medya ilişkisine de değinen Cebeci, ‘her ne kadar popülaritesi giderek artsa da sosyal medya, konvansiyonel medya etkisinden bağımsız değerlendirilemez. Günümüz iletişim çözümleri, sosyal medyadan konvansiyonele tam bir entegrasyon halinde yürütülmeli. Bu yönde özellikle medya kuruluşları ile ortak araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde etkin olarak yer alacağız’ dedi.

Yeni seçilen Yönetim Kurulunun görev dağılımı geçtiğimiz gün yapılan ilk toplantı sonrasında şu şekilde gerçekleşti; Başkan Fatih Cebeci, Asbaşkan Bora Hızal, Genel Sekreter Amaç Ukav, Sayman Özer Öner, Üye Aziz Yayla